Eerder dit jaar is een tijdelijke regeling ten aanzien van het UBO-register aangekondigd. Dit betreft de regeling tot 1 september 2022 omtrent hoe om te gaan met ontbrekende registraties in het UBO-register, gelet op de huidige piek in verwerkingstijden bij de KVK als gevolg van het grote aantal opgaven rond de deadline van 27 maart jl. (zie onderstaand de tekst van de regeling zoals gecommuniceerd in de kamerbrief over het UBO-register van 14 april jl.).
Lees verderVV&A heet nieuw bestuurslid Marlize van Bodengraven welkom!
Vandaag hebben meer dan 80 VV&A leden tijdens de ALV vol overtuiging ingestemd met de voordracht van Marlize van Bodengraven tot nieuw bestuurslid van de VV&A.
Aansluitend aan de vergadering vond de ledenbijeenkomst plaats. De Nederlandsche Bank sprak over de veranderingen in het toezicht in het kader van ICLAAP/SREP. Hart advocaten zette de schijnwerpers op Ken-uw-cliënt en duurzaamheidsvoorkeuren en Charco & Dique nam de aanwezigen mee naar de wijzigingen door ESG wetgeving. De middag werd afgesloten met de VV&A dossier update waar de laatste stand van VV&A zaken “achter” en “voor” de schermen belicht werd.
Lees verderVV&A draagt bij aan campagne ‘Investeren in de Toekomst’
Vandaag wordt de campagne ‘Investeren in de Toekomst’, online en als bijlage bij Elsevier Weekblad, gelanceerd. De VV&A heeft aan deze campagne haar inhoudelijke bijdrage geleverd.
Lees verderWoensdag 29 juni VV&A ledenbijeenkomst en ALV
ESG en DNB staan 29 juni a.s. centraal tijdens deze ledenbijeenkomst. In het afgelopen jaar hebben we u geïnformeerd over de wijzigingen die ESG met zich meebrengt. Bent u inmiddels goed voorbereid? En, bent u bekend met de duurzaamheidsvoorkeuren die u vanaf 2 augustus a.s. bij uw clienten uit moet vragen? Deze middag gaan we onder andere op deze thema’s in. Ook komt De Nederlandsche Bank u graag bijpraten over de veranderingen in het toezicht in het kader van ICLAAP/SREP.
Lees verderKifid presenteert vandaag haar jaarverslag 2021
In 2021 heeft Kifid in totaal 3.019 klachten van consumenten gericht tegen hun financiële dienstverlener inhoudelijk behandeld. Hiervan zijn 1.292 klachtzaken opgelost met inzet van bemiddeling of schikking. In de regel betekent dit dat zowel de consument als de financiële dienstverlener hiermee tevreden zijn. In 1.174 klachten is een uitspraak gedaan. In bijna 200 klachtzaken is de consument deels of geheel in het gelijk gesteld; in 975 klachtzaken was de klacht van de consument ongegrond.
Lees verder