Consultatie Principes voor Informatiebeveiliging

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) nodigt marktpartijen uit om te reageren op de consultatie van de ‘Principes voor Informatiebeveiliging’. Deze nieuwe beleidsuiting beschrijft de verwachtingen van de AFM op het gebied van informatiebeveiliging als onderdeel van de beheerste en integere bedrijfsvoering van financiële ondernemingen en accountantsorganisaties.

Lees verder

VV&A Golfdag op 25 juni 2019!

Op 25 juni a.s. zal de eerste VV&A Golfdag plaatsvinden op golfcentrum De Hoge Dijk in Amsterdam. Aanvang 12.00 uur met na afloop een borrel en aansluitend BBQ. U kunt deze dag deelnemen aan de wedstrijd of aan de clinic.

Lees verder

Rijksuniversiteit Groningen onderzoekt ervaring met Kifid

Deze maand start een team van de Rijksuniversiteit Groningen met een onderzoek naar de ervaring met alternatieve geschilbeslechting door Kifid. Prof. dr. Marc Hertogh, hoogleraar rechtssociologie, geeft leiding aan dit onderzoeksproject. Doel van het onderzoek is om meer inzicht te krijgen in hoe consumenten en financiële dienstverleners de alternatieve geschiloplossing door Kifid ervaren.

Lees verder

Save the date: VV&A ledenbijeenkomst op dinsdag 18 juni 2019!

De aanmelding voor onze volgende ledenbijeenkomst op 18 juni is gestart, u kunt zich hier aanmelden!

We nodigen u van harte uit voor deze ledenbijeenkomst, waar de belangrijkste ontwikkelingen in onze branche belicht worden. Het bestuur voorziet u van een update van diverse stakeholder dossiers. Tevens vindt deze middag de jaarlijkse ALV plaats.

Lees verder

Kifid presenteert vandaag haar jaarverslag 2018

In 2018 heeft Kifid in totaal 2.922 klachten inhoudelijk behandeld van consumenten die een geschil hadden met hun bank, verzekeraar of andere financiële dienstverlener. Voor bijna de helft van de klachten (46%) is met inzet van bemiddeling of schikking een oplossing gevonden tot tevredenheid van consument en financiële dienstverlener. In ruim 1.100 financiële klachtzaken is een uitspraak gedaan. Daarbij is de consument in bijna 200 klachtzaken deels of geheel in het gelijk gesteld; in ruim 900 klachtzaken was de klacht van de consument ongegrond.

Lees verder